Παρακαλώ αποδείξτε ότι δεν είστε ρομπότ

Η φύση του ChatGPT και ο αντίκτυπός του στον παγκόσμιο ακαδημαϊκό κόσμο

Τον Νοέμβριο του 2022, η Open AI, σε συνεργασία με τον Elon Musk, παρουσίασε το Chatbot – Chat GPT, την καινοτόμο εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης που προκάλεσε θύελλα διαμάχης. Generative Pretrained Transformer (Παραγωγικός Προεκπαιδευμένος Μετασχηματιστής) είναι το πλήρες όνομα του νέου προϊόντος, το οποίο βελτιώνεται συνεχώς από τους φιλόδοξους σχεδιαστές και χρήστες του. Είναι δωρεάν και ανοιχτό σε όλους και η λειτουργία του είναι, εν συντομία, να απαντά -σε πλήρες γραπτό κείμενο- οποιαδήποτε ερώτηση και να επανεπεξεργάζεται τις απαντήσεις των χρηστών, δομώντας έναν σχεδόν ανθρώπινο διάλογο. Έχει δεχτεί σοβαρή κριτική στον ακαδημαϊκό τομέα, σε επίπεδο σχολείων και πανεπιστημίων.

Τον Ιανουάριο καταγράφηκε μια άνευ προηγουμένου περίπτωση. Η εφαρμογή AI (τεχνητής νοημοσύνης) παρείχε ένα επιτυχημένο δοκίμιο κολεγίου σχετικά με τη Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πρόγραμμα MBA του Πανεπιστημίου του Wharton. Αυτό οδήγησε τον καθηγητή Christian Terwiesch να δημοσιεύσει μια αναφορά σχετικά με τις εντυπωσιακές ικανότητες και τα μειονεκτήματα του ChatGPT. Το πιο ανησυχητικό είναι ότι το ChatGPT, αν και στα αρχικά του στάδια, είναι αρκετά εξελιγμένο ώστε να παρέχει μια εμπεριστατωμένη ανάλυση σε πολλούς επιστημονικούς κλάδους, βασισμένη σε στοιχεία περιπτωσιολογικών μελετών. Λόγω της τεράστιας βάσης δεδομένων του, μπορεί να δημιουργήσει εκθέσεις για υψηλού επιπέδου για πανεπιστήμια, και να περάσει εξετάσεις SAT ή ακόμα και εξετάσεις ιατρικών αδειών, απαντώντας ακόμη και σε ερωτήσεις που απαιτούν κριτική συλλογιστική και επιχειρηματολογία.

Οι κύριες ανησυχίες των εκπαιδευτικών μπορούν να συνοψιστούν σε τρεις. Πρώτον, η σταδιακή απενεργοποίηση της κριτικής σκέψης και των δεξιοτήτων γραφής. Πολλοί ανησυχούν ότι εάν οι μαθητές βασίζονται σε μια εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης θα τους αποτρέψει από το να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητά τους. Το δοκίμιο παραμένει μια μορφή έκφρασης της προσωπικότητας κάποιου. Ο Harry Kraemer, καθηγητής στο Kellogg School of Management υπογραμμίζει ότι οι τεχνικές δεξιότητες μπορεί να είναι σημαντικές, αλλά δεν θα μπορούσαν ποτέ να συγκριθούν με τη φαντασία, την πρωτοβουλία και την προσαρμοστικότητα ενός μελλοντικού επαγγελματία σε οποιονδήποτε τομέα. Μια δεύτερη ανησυχία είναι η έλλειψη διαφάνειας. Αντλώντας τις πληροφορίες του από την παγκόσμια βιβλιογραφία, το ChatGPT δεν αναφέρει ποτέ τις πηγές του, εκθέτοντας τους χρήστες του στον κίνδυνο λογοκλοπής. Η τρίτη ανησυχία είναι η παραπληροφόρηση. Το AI δεν είναι τέλειο. Ακόμη και ο πιο σοφός καθηγητής θα μπορούσε να κάνει ένα λάθος, πόσο μάλλον ένα τεχνολογικό προϊόν.

Για τους παραπάνω λόγους, πολλά αναγνωρισμένα πανεπιστήμια των ΗΠΑ αντέδρασαν με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο: απαγόρευσαν το ChatGPT από όλες τις συσκευές των φοιτητών, θεωρώντας το απλώς ως εξαπάτηση. Θα ήταν απαράδεκτο για τους μαθητές να έχουν ένα εργαλείο για να γράφουν τα δοκίμιά τους αντί για αυτά. Καθηγητές της Νέας Υόρκης έχουν καταγγείλει το ChatGPT και έχουν εφεύρει ψηφιακά εργαλεία για να ελέγξουν εάν ένα κομμάτι γραπτού λόγου προέρχεται από αυτό. Με βάση παρόμοια επιχειρήματα, η αυστραλιανή νομοθεσία για την εκπαίδευση απαγόρευσε επίσης το ChatGPT από τα τείχη προστασίας των σχολείων.

Όσον αφορά το Εκπαιδευτικό Ινστιτούτο CLC, είναι μεγάλη ανακούφιση για τον κόσμο να γνωρίζει ότι τα δοκίμια εισαγωγής των μαθητών δεν θα μπορούσαν ποτέ να είναι προϊόν μιας μηχανής. Η δημιουργία ακαδημαϊκών προφίλ είναι μια εντελώς εξατομικευμένη διαδικασία, που βασίζεται πάντα σε αξίες όπως η δημιουργικότητα, η πρωτοτυπία και η αυθεντικότητα. Τα δοκίμια του CLC παρουσιάζουν μια σειρά δραστηριοτήτων δύο έως τεσσάρων ετών (projects, σεμινάρια, αθλήματα, κ.λπ.) και το μοναδικό προφίλ κάθε μαθητή. Δεν θα ήταν ποτέ εφικτό το ChatGPT να το καταφέρει αυτό. Συνολικά, οι εξατομικευμένες δεξιότητες και η συναισθηματική αξία που κάνουν ένα γραπτό να ξεχωρίζει είναι τα πρώτιστα μελήματα του CLC.

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
On Key

Related Posts

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη δημιουργία του Προϋποθέσεις – Κλειδιά Ας δούμε μαζί τα βήματα και τα κριτήρια για την δημιουργία μιας λίστας πανεπιστημίων. Ξεκινώντας, από την Β’

Read More »

Καλοκαιρινές δραστηριότητες για να εμπλουτίσετε τις αιτήσεις σας στα πανεπιστήμια Ως μέρος της αφοσίωσής του στην επιτυχία των μαθητών, το CLC ενθαρρύνει τους μαθητές να συμμετέχουν σε δραστηριότητες κατά την

Read More »

Τι σημαίνει waitlist offer; Εάν είστε στη λίστα αναμονής, συνήθως σημαίνει ότι ένα πανεπιστήμιο αισθάνεται ότι είστε κατάλληλοι, αλλά ο αριθμός αποδοχών του περιορισμένος. Θα εξεταστεί το ενδεχόμενο εισαγωγής εάν το σχολείο

Read More »
Scroll to Top